Wim en Line naar Rome

Vanaf 4 juni 2005 zijn Jacqueline Vermeij en Wim Versloot op pad naar Rome. Zij scootert, hij loopt. Vanuit Arnhem gaan zij via Duitsland en Zwitserland naar Italië. Medio september willen zij arriveren in Rome. Tevens lopen zij voor een goed doel: Stichting Bosnische Toekomst, een organisatie die hulp biedt aan Bosnische vluchtelingen in Travnik. Op deze weblog doen zij regelmatig verslag van hun belevenissen onderweg.

15 juni 2005

Het landschap verandert

Vanuit Echtz vertrekken we richting zuid-oosten, met aan onze rechterhand de rondingen van de Eifel duidelijk aanwezig. Leuk om te zien dat het landschap verandert van vlak naar glooiend, alhoewel dat het lopen (en scooteren) natuurlijk er niet gemakkelijker op maakt.

Aangekomen in Zulpich gaan we op zoek naar een overnachtingsmogelijkheid; een camping is er verder niet in de buurt. Uiteindelijk belanden we in een Fremdenzimmer, waarbij de pensionhoudster net zo antiek is als het interieur. Ook de beeltenis van Maria ontbreekt niet boven ons bed, liggen wij even goed.....
Na een prima ontbijt vertrek ik naar Flertzheim, een wandeling van ongeveer 33 km. Jacqueline gaat met de scooter naar Euskirchen, om daar het industriemuseum te bezoeken. Ze wordt daar overspoeld met vriendelijkheid, krijgt een prive-rondleiding en zelfs een overnachting in de tuin van het museum aangeboden. Dit doen we toch maar niet, het zou een stuk terug op de route zijn. Als we elkaar op het eindpunt van de wandeling treffen ontmoeten we een echtpaar uit Rijswijk. Ze zijn op pad met hetzelfde routeboekje als ons (Reitsma’s route naar Rome). Waar ik zelf vol lof ben over de duidelijke beschrijving, blijken zij steeds verkeerd te rijden....

Met de scooter maken we vervolgens de doorsteek naar Remagen, waar we vlakbij de Rijn op een camping staan. Na anderhalve week op pad zitten er nu toch al weer zo’n 260 wandelkilometers op.

Geen slecht begin, alles loopt nog volgens planning. Woensdag wordt wasdag. Gelukkig is het erg lekker weer en waait er een lekker windje, waardoor alles snel droog is.

’s Middags nog even de toerist uitgehangen en Remagen bekeken, met natuurlijk de befaamde restanten van de brug uit de tweede wereldoorlog. Nog twee dagen, dan ontmoeten we mijn schoonouders bij Koblenz. Gezellig, lekker BBQ-en!

Vrolijke groeten uit een zonnig Duitsland.

4 Comments:

At 16/6/05 4:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo wandelaar en scooterbabe,

Blij om te horen dat de regen van de eerste dagen jullie motivatie niet heeft weggespoeld! Ik heb gisteren met mijn dochter de 15 km van de avondvierdaagse gelopen, vanavond ga ik weer....en mijn bewondering voor wim is met sprongen gestegen...toitoitoi

 
At 19/6/05 4:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo ihr beiden,
Habe die letzten route gelesen, hättest bei meine Mutter in Koblenz pennen können.

Kommst aber gut voran, nur weiter so. Hoffentlich bleibt das wetter schön!

We blazen als het moet wel een beetje zon in jou richting!

Besos Sven en de rest!

 
At 20/6/05 9:21 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi Wim en Line,
En hoe was de BBQ??? Wel fijn dat pa en ma er nu bij zijn samen met die BBQ! Hoef je niet meer met een schuin oog naar BBQ-ende buren op de camping te kijken!
Het weer blijft nog wel even mooi, maar om te lopen misschien toch iets tè mooi. Vijf graden minder is misschien beter.
En we hebben weer een nieuwe stand: We zijn over de € 2300 heen!
Dus, Wim en Line (scooterbabe vind ik trouwens wel een hele leuke naam voor je), we gaan allemaal door: jullie met vakantievieren op een zeer sportieve manier en ik met het binnenhalen van geld.
Veel liefs, Anne-Marie

 
At 21/6/05 1:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi Wim en Jacqueline,

Eindelijk even rustig de tijd om jullie website te bestuderen. Jacqueline, ik vind het echt heel erg jammer dat ik geen afscheid bij Vivare van je heb kunnen nemen en ik mis je best wel! Maar als ik het allemaal zo lees, dan hebben jullie een geweldige ervaring met jullie reis. Ik blijf jullie volgen!

Groetjes,
Jacqueline de Both

 

Een reactie posten

<< Home