Wim en Line naar Rome

Vanaf 4 juni 2005 zijn Jacqueline Vermeij en Wim Versloot op pad naar Rome. Zij scootert, hij loopt. Vanuit Arnhem gaan zij via Duitsland en Zwitserland naar Italië. Medio september willen zij arriveren in Rome. Tevens lopen zij voor een goed doel: Stichting Bosnische Toekomst, een organisatie die hulp biedt aan Bosnische vluchtelingen in Travnik. Op deze weblog doen zij regelmatig verslag van hun belevenissen onderweg.

07 juli 2005

Er is er een jarig...

Maandag loop ik weer een stuk zuidelijker, naar Hildrizhausen. Ik ben precies op tijd bij mijn eindpunt, als ik in de auto stap begint het gigantisch te plenzen. We besluiten eerst maar even boodschappen te doen (in de supermarkt loop je tenslotte droog).

Op de parkeerplaats staat een marktkraam met lekkere gegrilde kippetjes, wat we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. De kip zit tot achter onze ellebogen, maar lékker! Daarna naar Bebenhausen, een paar kilometer boven Tübingen. Hier staan een schitterend oud klooster en slot, erg indrukwekkend om te zien.

Dinsdag begint de wandeling vrij vroeg, door een grandioos natuurpark. In de ochtendnevel loop ik afwisselend in bos, tussen rotsformaties, en door een dal met een beekje. Op een gegeven moment zie ik boven het gras een snuit en twee oren uitsteken. Een ree kijkt mij vanaf een meter of twintig afstand aan, en blijft gewoon zitten. Ik krijg zelfs de tijd om mijn fototoestel uit de rugzak te halen en een foto te maken. Met een paar snelle sprongen steekt de ree het beekje over en verdwijnt in het bos.... Mooi man.

’s Avonds op de camping nodigen we onze fietsende buurman uit voor een maaltijd, we hadden tenslotte genoeg macaroni. De uitnodiging wordt in dank aangenomen.

Hij fietst heen en weer naar Rome en heeft vorig jaar naar Santiago de Compostella gewandeld, wat volgens hem een echte aanrader is. Laten we eerst maar eens zorgen dat we in Rome komen!

Aangezien Jacqueline 7 juli jarig is, besluit ik mijn rustdag te verschuiven en ook op woensdag te lopen. Deze dag verplaatsen we ook naar Sigmaringen, aan de Donau. Zo hebben we ondertussen al aardig wat rivieren de revue zien passeren: de Maas, Rijn, Neckar en Donau.

Onderweg worden mij door twee Nederlandse fietsers spontaan kersen aangeboden (welke ik maar afsla, na twee bifi-worstjes smaken ze toch wat minder denk ik) en we kletsen even.

Het weer laat ondertussen flink te wensen over. Het is behoorlijk fris, met veel regenbuien. De 7e, op Jacqueline haar verjaardag, hebben mijn schoonouders het wel een beetje gehad. Na alle regen ’s nachts is al hun beddengoed nat geworden (dat komt ook door de asociaal grote bedden, die eigenlijk niet in het tentje pasten, en tegen het tentdoek aanstonden. Hoezo, ervaren kampeerders....). Ze besluiten maar op te breken en terug naar Nederland te gaan. Maar ja, de ene gezelligheid gaat, en de andere komt. Max en Antonio reizen vanaf morgen een tijdje met ons mee!

Nat maar blij, groeten wij u...

7 Comments:

At 7/7/05 10:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jacqie van harte gefeliciteerd.

Wim, leuk dat het wandelen zo goed gaat en een mooie route. Je gaat bijna aan de klim beginnen maar je bevind je dan in goed gezelschap van Max en Antonio.

Eindelijk vakantie! Zondag vertrekken Ellen en ik richting Salzburg met de autoslaaptrein vanuit Düsseldorf. Ik hoop dat we onze tent niet zullen uitregenen, zoals de ouders van Jacq, maar wij zijn ervaren....!!!!!!???, want als ik al die regenwolken boven de Alpen zie,dan heb ik zoiets brr. Het heeft zelfs gesneeuwd rond de 1500 meter zag ik op het journaal, maar dat is natuurlijk voorbij als wij eraan komen toch..!
Groet aan allen en heel veel wandelgroetjes en wie weet kom je ons in Italië nog tegen...!
Groetjes Elles

 
At 7/7/05 10:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hi Wim en Jacq!

Allereerst van harte gefeliciteerd!!!
De 1e maand zit er inmiddels alweer op en zo te lezen gaat alles nog volgens plan. Petje af hoor. Wij volgen jullie niet op de voet, maar op ons achterwerk achter de computer :-).

Groetjes en veel loop en scooter plezier,
AJ, Co en Mr Q.

 
At 7/7/05 11:12 p.m., Anonymous Anoniem said...

Er is er een jarig, hoera, hoera......
Van harte gefeliciteerd Jacqueline, en natuurlijk Wim ook. Elles heeft bijna al het gras voor mijn voeten al weggemaaid, maar toch... Wim te gek dat je zo goed gaat man!!! En heeft Jacqueline nog geen eelt op haar billen?? Het zal wel een drukte van je welste worden, zo met Max en Antonio erbij. Wel erg gezellig natuurlijk!!
Maar dan komt er een klein probleempje om de hoek kijken, maar wanneer Max arriveerd en het pakketje offreerd komen jullie iets te kort, IK wist niet dat Antonio ook zijn wandelkloffie aan zou trekken!!! MAAR EERLIJK ALLES DELEN HOOR.
Verder sluit ik me graag aan bij Elles, wij eindigen de laatste week van juli (ca 24 t/m 28 juli) in noord Italie.
M'n mobiele nummer heb je toch? Anders neem ik kontakt op! Het zou het evenwicht, voor Jacquline, weer een beetje herstellen. Houdt vol jullie allemaal en ga door zonder blessures zodat er optimaal genoten kan worden.... .

hartelijke groet,
Ellen

 
At 8/7/05 5:33 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nou zeg, feliz cumpleaños zeggen we dan maar, we hopen jullie hadden een reuze gezellige dag!
Hé vent je gaat nogal,hopelijk heb je een aardig temperatuurtje bij het lopen. Nou Ann is wel wat anders zeker. Jasmin zit sinds woensdag in België, dus die zijn we een tijdje kwijt snif snif.
Afwisseling blijken jullie wel te hebben met al die bezoekers onderweg! Nog een leuke tijd en tot gauw zeggen Sven, Kristel en Nathalie ciao

 
At 11/7/05 6:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

hallo wandelwim en jarige scooterbabe.
Heb jullie een tijdje niet kunnen volgen, was in dl. maar line nog van harte en wim wat ga je goed zeg.Houden zo .. en heel veel plezier nog onderweg. grtjes yvonne en alwin

 
At 11/7/05 9:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

hallo wim en jacqueline
We hebben een fijne vakantie gehad.
Maar toen we thuis kwamen, lazen we het commentaar dat we geen ervaren kampeerders waren.
Onze bedden waren perfect.maar het TENTJE was te klein.we hadden wel een grote koelkast.alles moest altijd onder ons bed.Vele groetjes en dikke kus en wandelplezier en mooi weer.

Ma en Pa

 
At 13/7/05 8:16 a.m., Anonymous Anoniem said...

Een beetje laat maar nog gefeliciteerd!!

1e maand zit er al weer op... zo te lezen gaat het goed.

Veel plezier met Max en Antonio erbij!


Groet,
Freddie

 

Een reactie posten

<< Home