Wim en Line naar Rome

Vanaf 4 juni 2005 zijn Jacqueline Vermeij en Wim Versloot op pad naar Rome. Zij scootert, hij loopt. Vanuit Arnhem gaan zij via Duitsland en Zwitserland naar Italië. Medio september willen zij arriveren in Rome. Tevens lopen zij voor een goed doel: Stichting Bosnische Toekomst, een organisatie die hulp biedt aan Bosnische vluchtelingen in Travnik. Op deze weblog doen zij regelmatig verslag van hun belevenissen onderweg.

04 juli 2005

Struinen langs de Würm

Het weer is ondertussen wel wat omgeslagen. De temperatuur is al redelijk wat gedaald (veel hoger kon ook niet). Op mijn etappe van Bruchsal naar Konigsbach zijn dan eindelijk weer een aantal flinke regenbuien van de partij. Ondanks dat leidt het humeur er nog niet onder.

De volgende dag loop ik door Pforzheim, en vervolgens het dal van de Würm in. Jacqueline wordt door haar ouders halverwege de route afgezet en kan zodoende ook nog een flink stuk met mij meelopen, gezellig!

Vanuit Karlsruhe vertrekken we op de rustdag naar Tübingen. M’n schoonouders met een afgeladen auto, wij met de scooter en aanhanger. Het is een flinke afstand (90 km), maar binnendoor gereden zeker de moeite waard. De scooter houdt zich tot nu toe prima trouwens. Stijgingspercentages van 10% zijn nog prima te nemen (met mij ook nog achterop), alhoewel de snelheid dan wel te wensen over laat. Benieuwd hoe dat gaat als we echt in de bergen terecht komen.

Halverwege maken we een stop in Weil der Stadt (de geboorteplaats van Keppler) waar we een plaatselijke conditorei onveilig maken (zie foto). Dat kunnen die Duitsers wel, taartjes bakken!

Op de camping aangekomen kunnen we ’s middags in de gloeiende zon de tent weer opzetten. Aangezien het zondag is, houden we een makkelijke dag. In Tübingen wordt een Duitse FEBO een paar shasliks en hambugers armer gemaakt. Wat in de parkeergarage opvalt trouwens, is dat er aparte parkeerplaatsen zijn voor vrouwen (Frauenparkplätze), dichtbij de in- c.q. uitgang. In eerste instantie dacht ik dat dit een soort doorgeslagen emancipatie was, maar gelukkig, de extra ruime plaatsen zijn bedoeld voor de vrouwen met kinderwagens, om makkelijk in en uit te kunnen stappen (of zal het toch iets te maken hebben met de inparkeercapaciteiten?).

Tot later.

5 Comments:

At 6/7/05 8:56 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi allemaal,
Gezellig weer zo vlak voor de vakantie nog even een update op blogger. Ik vind het heel prettig twee weken effies niet te werken, maar ik zal jullie missen!
Ach, als ik terugkom heb ik des te meer te lezen, en we blijven natuurlijk sms-en!
Geweldig zoals jullie het allemaal doen en gelukkig ook nog zonder (al te veel) problemen.
Jakkes, nog heel hartelijk gefeliciteerd. Ik hoop dat je een prettige dag hebt. Ik denk in ieder geval wel aan je en zing je in gedachten toe. Een dikke kus van mij en een lebber van Noor.
Tot over twee weken voor zover het blogger betreft.
Anne-Marie

 
At 6/7/05 10:22 a.m., Anonymous Anoniem said...

Van jullie personal sponsor manager

Voordat ik twee weekjes op vakantie ga, is het toch wel even zaak de laatste stand door te geven. Het totale toegezegde bedrag is € 2.447,50!
Wie maakt er € 2.500 van???
Net als jullie, ploeter ik ook gewoon door. De grote sponsor-hoosbui is nu teruggegaan tot een miezerbuitje, maar zolang de centjes blijven binnendruppelen ben ik erg tevreden. Dat hoeft voor mij niet snel op te drogen.
Bij jullie moet het natuurlijk wel droog worden/blijven met een fijne temperatuur.
Liefs, Anne-Marie en Noor

 
At 6/7/05 1:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo Wim en Jacqueline,

Hier een berichtje van Theo, Gerrie en Astrid, we zagen voor wim nog een leuke advertentie waar hij misschien nog wat aan had:
Te koop aangeboden: hazenleren schoenen!!! Oja en zonder oren!!
Tegen elk aannemelijk bod en gratis af te halen!!

Heel veel succes en de groeten van ons allemaal.

P.S. En de groetjes aan An en Sjaak natuurlijk!!!!!!!

 
At 6/7/05 1:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jakkie nog alvast de hartelijke felicitaties van ons met je verjaardag.

groetjes, Theo, Gerrie, Astrid en Sacha.

 
At 7/7/05 6:39 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hoi Jacqueline,

Er is er een jarig hoera, hoera
Zum Geburtstag viel Glück
Happy Birthday to you
Lang zal ze leven,

Lieve Jacqueline van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Geniet ervan. Nog even en we komen echt zingen!

Kusjes en groetjes (natuurlijk ook voor Wim, tante An en ome Sjaak)
van Jolanda, Steve, Anne en Manon

 

Een reactie posten

<< Home